Webrainbow SEO

Jakie cechy powinna mieć dobra strona internetowa? Co spowoduje, że będzie ona na górze wyszukiwarek?

Webrainbow blog seo

Jest wiele czynników, które mają wpływ na postrzeganie strony internetowej przez użytkowników, jak i algorytmy popularnych wyszukiwarek. Należy zwrócić uwagę na różne aspekty, takie jak: poprawność językowa treści, merytoryczna wartość wpisów i artykułów, ale także techniczna optymalizacja poszczególnych warstw serwisu.

Kim są odbiorcy naszej strony internetowej?

Po pierwsze należy zastanowić się kto będzie odbiorcą strony www i jakich informacji lub porad prawdopodobnie będzie taka osoba oczekiwała. Pomocne będzie spisanie sobie różnych pomysłów, a potem uwzględnienie ich przy tworzeniu strony internetowej. Nie zapominajmy, że to właśnie docelowi użytkownicy będą dla nas najważniejsi, bo to dla nich ma być ta strona. Ważne, żeby informacje były przekazane jasno i dokładnie. To jest trudne, bo potrzeba czasu, aby zbudować coś naprawdę wartościowego, ale zdecydowanie warto! Użyteczna witryna internetowa zawiera dopasowaną oryginalną treść, czyli taką, która nie została skopiowana i wklejona z innego miejsca w sieci. Jest łatwa w nawigacji, łatwa do zrozumienia i łatwa w użyciu. Wyszukiwarki lubią treści, które są przydatne użytkownikom. Jednak nie jest tajemnicą, że stworzenie takich wartościowych treści wymaga wiedzy, wysiłku i czasu.

Pozycjonowanie i SEO

Jak już koncepcja strony, jej cel i wygląd będą sprecyzowane warto pomyśleć o elementach związanych z pozycjonowaniem strony, czyli dołożeniem starań aby była dobrze oceniana przez algorytmy wyszukiwarek. Jest dużo wiedzy na ten temat w Internecie, można skorzystać z bezpłatnych materiałów i zapoznać się z tym zagadnieniem. Podstawowe informacje o pozycjonowaniu / SEO znajdziesz w tym wpisie dla początkujących. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o budowaniu linków zajrzyj tutaj.

Słowa i frazy kluczowe

Dobra strona www powinna zawierać dużo odpowiednich słów kluczowych. Słowa zawarte w treści informują wyszukiwarki o czym jest Twoja strona, a te z kolei pozwalają potencjalnym klientom znaleźć Twoją witrynę, gdy jej szukają lub informacji, które na niej znajdą.

Twoja treść powinna składać się ze słów, które klienci wpisaliby do paska wyszukiwania, aby znaleźć produkty lub usługi Twojej firmy. Myśl więc jak potencjalny klient, a nie jak właściciel firmy, kiedy tworzysz zawartość na swoją stronę www. Pomoże Ci to pojawić się w bardziej trafnych wyszukiwaniach. Nie zapominajmy jednak, żeby nie przesadzać z nasycaniem strony zbyt dużą ilością słów, bo przede wszystkim może to utrudnić użytkownikom poruszanie się p stronie oraz utrudnić przyswojenie przekazu.

Mapy witryny

Mapa witryny to ważny punkt dotyczący Twojej strony internetowej. Mapa witryny pozwala robotom indeksującym łatwo znaleźć i zaindeksować Twoje strony. Dowiedz się więcej o tym jak dodać mapę witryny do swojej strony i dlaczego jest to ważne.

Tekst i obrazy na stronie www

Używaj tekstu zamiast obrazów, aby przekazać istotne informacje. Twój adres, nazwa firmy, Twoje usługi i produkty – każda ważna informacja o Twojej firmie powinna pojawić się na stronie w formie tekstu… a nie obrazu. To nie znaczy, że masz nie używać obrazów na stronie internetowej! Wręcz przeciwnie, żyjemy w kulturze wizualnej i obraz pomaga przyswoić treść, dodaje jej różnorodności, a nawet pomaga wyjaśnić i zapamiętać pewne zjawiska. Trzeba wiedzieć, że zamieszczając zdjęcie lub grafikę trzeba uzupełnić tekst alternatywny – znacznik ALT. Inaczej wyszukiwarki nie uwzględnią tego elementu, więc nie dostaniemy żadnej wartości SEO. Znacznik ALT wyjaśnia obraz za pomocą opisu. Pomaga wyszukiwarkom zinterpretować, co jest na obrazie, co zapewnia dużą wartość SEO. Tylko nie przeładuj opisów ALT słowami kluczowymi. To się nazywa upychanie i jest sprzeczne z wytycznymi np. Google. Pamiętajmy, że roboty indeksujące lubią tekst o wiele bardziej niż zdjęcia, bo jest on dla nich łatwiejszy do zrozumienia i zapisania.

Certyfikat SSL

Zadbaj o bezpieczeństwo na swoje stronie internetowej, szczególnie jeśli zarządzasz na niej płatnościami. Brak certyfikatu ma przykre konsekwencje, ponieważ użytkownicy są informowani, że połączenie z Twoim serwisem nie jest bezpieczne i wskazane jest nieprzekazywanie danych. Można sobie wyobrazić jak szybko potencjalny użytkownik strony się wystraszy i nie będzie chciał już wrócić.

Przeczytaj więcej o certyfikacie SSL w tym miejscu.

Wysokiej jakości tytuły i znaczniki ALT.

Tytuł to pierwsza linia wyników wyszukiwania. Powinien być dopasowany do konkretnej strony www. Jeśli Twoja strona internetowajest np. o edukacji przedszkolnej, powinna mieć tytuł z frazą “edukacja przedszkolna” w nim). Powinien być również napisany jasno i zwięźle, tak jak dobre teksty. Tytuł jest jak nagłówek artykułu – jest to pierwsza rzecz, którą odbiorcy widzą. Dobry tytuł zachęci do kliknięcia i odwiedzenia Twojej strony www.

Brak uszkodzonych linków lub nieprawidłowego kodu HTML.

Uszkodzone linki, oprócz tego, że są frustrujące, są wyznacznikiem źle utrzymanych stron internetowych. Sprawdzaj swoją stronę codziennie, co tydzień lub co miesiąc – w zależności od jej wielkości – aby upewnić się, że Twoje linki prowadzą jej użytkowników tam, gdzie chcesz. W przeciwnym razie będziesz denerwować swoich gości, lub co gorsza, stracisz ich zaufanie.

Nieprawidłowy kod HTML prawdopodobnie uniemożliwi indeksowanie Twoich stron internetowych. Może również powodować wolniejszy czas ładowania strony www, co spowoduje wzrost współczynnika odrzuceń (tj. szybkości opuszczania strony przez odwiedzających).

Posiada dynamiczne strony, które można indeksować.

W przeciwieństwie do stron statycznych, które pozostają niezmienne, strony dynamiczne się zmieniają. Na przykład, prosta strona dynamiczna może wyświetlać datę i godzinę. Bardziej złożona strona dynamiczna musiałaby mieć dostęp do informacji z bazy danych, aby wyświetlić specyficzne dla użytkownika informacje. Strona dynamiczna zazwyczaj zawiera znak “?” w adresie URL. Jest to również trudniejsze i bardziej czasochłonne dla wyszukiwarek do indeksowania.

Dobrym sposobem, żeby Twoje dynamiczne strony są przyjazne dla wyszukiwarek jest ograniczenie liczby parametrów (np. tekstu po “.com”) w adresie URL.

Poprawne używanie plików robots.txt.

Właściciele stron internetowych używają plików robots.txt, aby poinformować roboty indeksujące, które strony mogą indeksować. Korzystanie z tej funkcjonalności jest ważne, ponieważ wyszukiwarki nie są jedynymi podmiotami zdolnymi do przeszukiwania Internetu. W rzeczywistości każdy, kto posiada odpowiednią wiedzę z zakresu kodowania, może stworzyć program, który przeszukuje Internet w poszukiwaniu danych (np. adresów e-mail, numerów telefonów), które może następnie wykorzystać do własnych celów.

Dodatkowo, powinieneś użyć robots.txt, aby ukryć strony, które nie zrobią nic więcej niż sfrustrować i zirytować odwiedzających. Jeśli wiesz, gdzie te informacje znajdują się na Twojej stronie, możesz użyć pliku robots.txt, aby kontrolować, co będzie indeksowane. Upewnij się tylko, że jest to zrobione poprawnie, aby nie zablokować całej swojej witryny.

Celem wyszukiwarek, jak np. Google jest uporządkowanie informacji w Internecie i przedstawienie ich w kolejności od najbardziej do najmniej wartościowych.

Dlatego zadbaj o to, żeby pokazywać tylko strony, które są unikalne, użyteczne i w końcu wartościowe.

Wyświetla się poprawnie w kilku różnych przeglądarkach.

Twoja strona powinna wyświetlać się poprawnie w Chrome, Firefox i Safari. Jeśli tak nie jest, tracisz niesamowitą ilość ruchu.

Szybkość ładowania strony www.

Stworzenie witryny, która ładuje każdą stronę w czasie poniżej trzech sekund wymaga dość technicznego zestawu umiejętności.
Jeśli nie masz wiedzy technicznej, najlepiej skonsultuj się z profesjonalistami.

Wiedząc jednak, dlaczego szybkość jest ważna, pomożemy Ci stworzyć stronę, która spodoba się Twoim potencjalnym klientom. Odwiedzający docenią błyskawicznie działającą witrynę. Oczywiście, docenią również stronę, która zawiera informacje i jest łatwa w nawigacji z przejrzystymi danymi kontaktowymi.

Wszystko jest kwestią wygody. Zapewnij ją swoim potencjalnym klientom, a oni z kolei zaufają Tobie i będą robić z Tobą interesy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *