Webrainbow wiele porad jak zdobywać linki do strony www

SEO w handlu elektronicznym jest… do bani. Budowanie linków zwrotnych (ang. backlinks) – w szczególności.

Konkurujesz z wielkimi firmami, takimi jak np. Allegro, które każdy zna i im ufa. Ponadto, jak często widzisz strony linkujące do marek ecommerce?

Zajmując się marką, prawdopodobnie masz lepsze rzeczy do  robienia niż zdobywanie linków. Mogą pochłaniać Twój czas inne formy marketingu, rozwój produktu lub znalezienie sposobów, aby funkcjonować bardziej efektywnie. Prawdopodobnie zobaczysz więcej szybkich efektów wrzucając trochę więcej gotówki na kampanię reklamową w mediach społecznościowych jak np. Facebook Ads, więc po co pozyskiwać linki zwrotne? 

Ale nie jesteś tu, aby przeczytać ten artykuł i dowiedzieć się, co jest trudne. Jesteś tutaj, aby dowiedzieć się, jak budować linki zwrotne do swojego sklepu ecommerce.

Cóż, masz szczęście. Ponieważ to właśnie zdobywanie właściwych linków do twojego sklepu ecommerce może sprawić, że prześcigniesz nawet takich gigantów jak Allegro. Mówiąc prościej, jest to świetny sposób na zbudowanie swojej marki od podstaw.

Co więcej, dobre linki zmniejszają ilość pieniędzy, które musisz wydać na marketing płatny (ang. PPC – Pay Per Click). 

Jaki jest najważniejszy powód do podjęcia kampanii pozyskiwania linków dla twojego sklepu ecommerce?

Większość Waszych marek ecommerce nie wie jednej rzeczy na temat budowania linków do swoich stron internetowych. W rezultacie możesz potrzebować tylko kilku linków, aby je prześcignąć i osiągnąć najwyższą pozycję dla niektórych dobrze zbadanych słów kluczowych.

Zanim zrozumiesz, że pozyskiwanie linków dla Twojego biznesu w internecie jest niezbędne musisz to wiedzieć:

Uzyskanie dobrych czyli wartościowych linków nie jest szybkie.

Nie jest łatwe.

Nie jest to zbyt zabawne i co gorsze nie ma żadnych gwarancji, że jakakolwiek praca się opłaci, a inwestycja zwróci. Spędzasz dużo czasu na poszukiwania i wysyłanie e-maili, które mogą okazać się bezużyteczne.

Budowanie wysokiej jakości linków zwrotnych jest trudne. Jednak to najlepsze co możesz zrobić dla poprawienia SEO swojego sklepu internetowego.

W tym artykule nie dowiesz się, dlaczego te linki są ważne, ani nie nauczysz się niczego na temat SEO. W tym wpisie zakładam, że znasz już podstawy SEO oraz znaczenie tzw. backlinków. Jeśli jednak potrzebujesz szybko uzupełnić podstawowe pojęcia związane z pozycjonowaniem/SEO dla początkujących zajrzyj tutaj.

W tym wpisie poznasz strategie działania, które możesz wykorzystać do pozyskiwanie linków zwrotnych do Twojego sklepu ecommerce.

Zaczynajmy!

Nie wszystkie linki zwrotne są sobie równe. Istnieją dwa rodzaje takich linków zwrotnych:

  • Te, które przekazują nam konkretną wartość SEO.

Co to w zasadzie oznacza, że pewne strony internetowe mają wyższy autorytet domeny (ang.domain authority lub Domain Rating) niż mniejsze strony? Nawet 50 tysięcy linków z „małej” strony byłoby warte tyle ile 1 link zwrotny ze strony z wysokim autorytetem. Najlepszym rodzajem backlinków, jakie można zbudować, są linki zwrotne o wysokim autorytecie domeny lub ang. Domain Rating (DR), backlinki do-follow (ang. podążaj) z dużym ruchem odsyłającym.

  • Te, które dają ruch odsyłający.

Ruch odsyłający to ilość ruchu, który faktycznie pochodzi z linku do twojej strony. Niektóre strony internetowe mogą dać Ci link „no-follow” (ang. nie podążaj). Jest to taki link, który nie przekazuje żadnej wartości SEO. Jedyną korzyścią jest ruch odsyłający z tej strony na naszą. Jeśli taki ruch zyskujemy wówczas linki „no follow” są w porządku.

Używając jednego z naszych ulubionych narzędzi SEO – Ahrefs, możesz zobaczyć wszystkie linki, które Twoja strona aktualnie posiada.

Czy masz już ochotę na pozyskiwanie linków zwrotnych?

Cóż, pewnie jeszcze nie teraz.

Najlepszym sposobem na zdobycie pierwszego linku zwrotnego dobrej jakości, jest sprawdzenie, co jest przestarzałe lub zepsute.

Dlaczego? O co tu chodzi?

O wiele łatwiej i bardziej wydajnie będzie zaktualizować istniejący link niż zdobyć zupełnie nowy.

Zatem zacznij zbierać linki z potencjałem poprzez znalezienie zepsutych linków swoich konkurentów.

#1: Pozyskiwanie “uszkodzonych” linków

Naszą pierwszą metodą budowania linków zwrotnych jest znajdowanie linków prowadzących do naszych konkurentów, które są zepsute. Oznacza to, że strony, do których prowadzą linki, po prostu już nie istnieją.

Załóżmy, że moja firma produkuje buty i próbuję pozyskać więcej linków zwrotnych. Jedną z najbardziej podstawowych rzeczy w prowadzeniu biznesu jest wiedza na temat tego, kim są nasze klientki i klienci. W rezultacie wiem, które firmy są moją konkurencją.

Wrzucam adres URL konkurencji do eksploratora stron Ahrefs i klikam na Backlinks -> Broken.

Otrzymuję całą masę linków z innych stron internetowych, które linkują do zepsutych podstron na stronie mojej konkurencji.

Uszkodzone linki to świetne przykłady potencjalnych linków dla naszych sklepów internetowych. 

Zwracamy uwagę, aby uszkodzony link prowadził od domeny o wyższym autorytecie czyli DR, jeśli jest do follow to jeszcze lepiej oraz czy strona odsyłająca ma trochę ruchu. Możemy zdobyć ten link bez konieczności opłaty.

Więc co teraz?

Cóż, możesz zrobić kilka rzeczy. Najbardziej korzystną, ale również dość czasochłonną opcją, jest odtworzenie tej zawartości, która już nie istnieje na danej stronie.

Zanim jednak zaczniemy pisać, przyjrzyjmy się bliżej nieistniejącemu już artykułowi w Ahrefs.

Wprowadzając ten adres URL do Ahrefs i klikając na “Odsyłające domeny”, możesz zobaczyć wszystkie domeny, które obecnie linkują do tego nieistniejącego fragmentu treści.Nawet jeśli nie wszystkie domeny odsyłające do tego artykułu będą dawały linki do follow, to dobry sposób, żeby od czegoś zacząć.

Po stworzeniu artykułu na ten sam temat będziesz w stanie wykorzystać niektóre z technik wspomnianych w dalszej części tego artykułu w celu wygenerowania jeszcze większej ilości linków.

Powtórz to dla każdej z konkurencyjnej firmy, przyjrzyj się każdemu zepsutemu linkowi zwrotnemu, który posiadają, a w końcu uzyskasz solidną bazę linków.

#2: Domeny na sprzedaż

Możesz jeszcze nie wiedzieć jakie są najlepsze słowa kluczowe dla Twojej witryny, ale wiesz czy dane słowo jest istotne dla Twojego biznesu, prawda?

To wszystko, czego potrzebujesz, aby skorzystać z tego pomysłu. Poszukaj domen, które są na sprzedaż. Nie musisz jeszcze kupować żadnej z nich, ale zamiast tego zamierzasz przeglądać je wszystkie i próbować znaleźć domeny, które są istotne dla Ciebie.

Następnie umieść interesujące z Twojego biznesowego punktu widzenia domeny w Ahrefs i oceń jakość linków zwrotnych, które do nich wskazują.

Jeśli mają one jakąś wartość, napisz do właścicieli i poproś o zmianę linku na twoją stronę. Niewielu webmasterom spodoba się posiadanie linku do zaparkowanej domeny, która jest na sprzedaż!

Jest to czasochłonne zadanie, ale może ono zaowocować kilkoma złotymi linkami zwrotnymi z wartościowych stron.

#3 – Content Marketing nadal rządzi!

Wciąż jest wiele „popsutych” linków, ale najłatwiej je znaleźć jeśli tworzysz treść – szczególnie bloga.

Prawda jest taka, że prowadząc bloga równolegle ze sklepem internetowym, otwierasz się na możliwość uzyskania niemałej liczby linków.

Niby oczywista, ale najważniejsza porada to: twórz treści na temat problemów, które rozwiązuje Twój produkt!

Bez względu na to, co sprzedajesz, Twój produkt rozwiązuje jakiś problem. Musisz tylko dowiedzieć się w jaki sposób i dobrze to opisać. Opisać na swoim blogu.

W ten sposób wytłumaczysz swoim potencjalnym klientkom i klientom jak działa Twój produkt i dzięki temu uświadomisz, że go potrzebują.

Jest to dość prosta koncepcja – wykorzystywanie blogów do wspierania zapytań klientów, ale w jaki sposób może ona generować nam linki zwrotne?

Proszę spojrzeć poniżej:

#4 – Przejmij nieaktualną treść

Jak już masz gotowy wpis na swoją stronę/bloga, który rozwiązuje problem Twoich klientów – korzystając z Ahrefs, sprawdzamy frazę (czyli np. tytuł naszego artykułu). Sprawdzamy wolumen wyszukiwania, gęstość słów kluczowych i wiele innych rzeczy, takich jak SERPy. Przy tej okazji już wyjaśniamy czym jest SERP: skrót z języka angielskiego Search Engine Results Page oznaczający stronę internetową wyświetlającą wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce na wpisane słowa kluczowe. 

Oglądamy10 najlepszych wyników, jak również liczbę backlinków, które wskazują na każdą stronę. Jeśli któryś wynik wyda nam się ciekawy (im więcej linków zwrotnych z większej ilości domen tym lepiej) przyglądamy się im dokładniej. Możemy tutaj dotrzeć i poprosić o zaktualizowanie linku zwrotnego do jakiejś świeżej, nowej treści – na przykład artykułu, który właśnie zaistniał na naszym blogu.

Teraz weźmy frazę, która jest powiązana z naszą treścią, ale nie identyczna.

Umieszczamy to słowo kluczowe w Ahrefs i ponownie, sprawdzamy SERPy.

Szukamy teraz artykułu z dobrą liczbę backlinków, np. kilkadziesiąt linków z np. 20 – 30 domen to już będzie super.

W jaki sposób może to przynieść korzyści naszemu artykułowi i zdobyć dla nas backlinki?

Cóż, wiemy, że wszystkie strony linkujące do tych stron w SERPach wspominają o pewnym aspekcie, którego dotyczy nasze zapytanie, ponieważ linkują do artykułu na ten temat. Możemy sprawdzić te strony i ocenić, czy wyczerpują one ten temat.

Jeśli tak, prosimy o link.

Jeśli nie, również prosimy o link.

Piszemy: Dzień dobry!

Widzę, że Wasz artykuł linkuje do artykułu na X temat.

Ten artykuł jest świetny, ale nie porusza kwestii dodatkowego problemu (tu wpisujemy informację uzupełniającą). Może zamieścicie link do mojego artykułu, który skupia się na na tej kwestii i uzupełnia treść.

Nie krępuj się dodać trochę dowcipu i uroku do swojego e-maila, aby przyciągnąć uwagę tego, do kogo wysyłasz wiadomość.

Powtórz ten proces z każdym wynikiem, który jest w SERPach, a będziesz na dobrej drodze, aby uzyskać więcej SEO dla Twojego sklepu ecommerce lub bloga na stronie internetowej! 

#5 – Posty gościnne dla backlinków

Ten pomysł nie jest niczym rewolucyjnym, ale może pomóc w budowaniu linków do Twojego sklepu – nawet do stron produktowych.

Sztuką dobrego postu gościnnego jest pisanie dla odbiorców, którzy odwiedzają stronę, dla której piszesz. Innymi słowy, nie pisz postu gościnnego, który jest skierowany do Twojej grupy odbiorców.

Jeśli sprzedajesz ręcznie robione buty i piszesz dla bloga o modzie, możesz napisać coś w stylu “10 najlepszych butów zimowych na ten sezon”. Najlepiej jednak dla tych odbiorów będzie jeśli powiążesz swoją dziedzinę wiedzy z wartością, którą ta strona oferuje.

Lepszym wpisem gościnnym byłby “Związek między butami a resztą stroju”. To bardziej ogólne, szersze spojrzenie, bo obejmuje modę i buty. Wiąże się to z działalnością strony internetowej, jak również z Twoim obszarem specjalizacji.

Kiedy piszesz post gościnny, najlepiej jest linkować do własnej domeny raz lub dwa i robić to w kontekście. Absolutnie nikt nie zamieści postu gościnnego na swojej stronie internetowej, który będzie nachalną ofertą sprzedaży czyjegoś produktu.

Przypadek i punkt, ten artykuł czytasz teraz.

Ponadto, dobrej jakości posty gościnne pomagają zbudować trwałą relację z firmą, dla której piszesz.

W przypadku sprzedaży butów i pisania dla bloga o modzie, możesz zaoferować czytelnikom zniżkę w swoim sklepie. Jeśli ten pomysł się sprawdzi, możesz zaproponować blogerowi lub blogerce zostanie partnerem afiliacyjnym Twojej marki – za każdą sprzedaż, która pochodzi z bloga, jego właściciel otrzyma część wynagrodzenia. Jeśli blog ma stronę partnerską lub stronę “specjalne rabaty”, stamtąd otrzymasz kolejny link zwrotny.

#6 – Zaangażuj się w popularne treści

W tym przykładzie będę sprzedawać… śniegowce. Chcę zdobyć linki do strony produktu mojego bestseller’a: śniegowce dla dzieci.

Jak mogę to zrobić?

Mogę spojrzeć na najbardziej popularne treści dla tego słowa kluczowego. Czyli jakie zagadnienia i problemy pojawiły się najwyżej w wynikach wyszukiwania. A najlepszym sposobem na to jest po prostu wyszukanie słowa kluczowego – w tym przypadku ‘śniegowce’.

Po wykonaniu prostego wyszukiwania w Google, przejrzyj wyniki i zobacz, gdzie możesz być w stanie uzyskać wzmiankę.

Z pewnością w wyszukiwaniach pojawią się różne strony ecommerce. Będą to często bezpośrednie linki do stron produktów dużych sprzedawców internetowych. Oczywiście tego właśnie chcemy dla Twojego sklepu, ale nie jesteśmy jeszcze na to gotowe… jeszcze.

W każdym razie, jeśli znajdziesz linki do artykułów porównujących, recenzujących lub wymieniających w rankingach produkty takie jak Twoje, bingo! Artykuł zatytułowany “10 najlepszych śniegowców dla dzieci” byłby bardzo interesujący.

Nie ma powodu, dla którego nie możemy dotrzeć do autorów i poprosić, aby było to 11 najlepszych śniegowców dziecięcych.

Zanim to zrobimy, spójrzmy na linki do wspomnianych produktów. Jeśli linki do stron produktów są linkami afiliacyjnymi (to znaczy, że autor dostaje procent od każdej sprzedaży), być może będziesz trzeba podobnie to rozwiązać.

Znajdź adres e-mail autorów lub znajdź ich profile na LinkedIn i zaproponuj:

Czego chcesz – recenzji Twoich śniegowców w ich artykule

Dlaczego Twoje produkty są warte wzmianki – Twoje produkty różnią się od innych, ponieważ są wykonane ręcznie, z materiałów pochodzących z recyklingu, przekazuję pieniądze na cele charytatywne itp.)

Powód, aby to zrobić – oferując 11. pozycję, będą oferować większą wartość dla każdego ze swoich czytelników i zapewnią im dodatkową opcję, której obecnie nie ma na liście.

Zachęta do zrobienia tego – dostaną pewien procent od każdej sprzedaży, która pochodzi z ich strony internetowej.

Plan awaryjny – czy są jakieś inne sposoby, żeby zyskać backlink na ich stronie

Ponownie, podobnie jak w większości przypadków, aby dotrzeć do adresatów, najlepiej być czarującym dowcipnym i pozostającym w pamięci. Może być również konieczne, aby wysłać więcej niż jeden e-mail – nawet 4 lub 5.

Teraz powtórz powyższy proces dla niemal każdego słowa kluczowego, które jest istotne dla Twojego produktu.

Załóżmy, że fraza kluczowa “najlepsze śniegowce dla dzieci” daje 8 wyników porównujących różne produkty. Każdy z nich stanowi okazję do zbudowania backlinków do Twojego sklepu internetowego.

A teraz powtórz ten proces dla każdego produktu w swoim sklepie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *